מדריך תיקון חכה בהזמנה מחו"ל

מדריך תיקון חכה בהזמנה מחו"ל מאת: בר אלרום חבר קבוצת ה WhatsApp שלנו.

המון אנשים מעונינים להזמין ציוד דיג מחו"ל בשל ההיצע הרב והמחיר המשתלם.

אחד החששות הגדולים שנובעים מהזמנת ציוד דיג מחו"ל הוא עניין האחריות ואם המוצר ינזק האם יהיה מענה מצד המוכרים (במיוחד לגבי חכות ורולרים).


אני אשתף אתכם בחוויה האישית שלי של תיקון חכת דיג בהזמנה מחול שנשברה עקב שימוש תקין –
הזמנתי חכת דיג מסוג – major craft triplecross 902 ssj דרך Ebay ממוכר בשם matthew0408.

הזמנה משלוח ושירות


החכה הגיעה מהר ובמחיר משתלם יחסית למחירה בארץ (כ300 ש"ח פחות).
לאחר כחודש וחצי בשל מאבק עם דג השפיץ של החכה נשבר.
מיד נלחצתי מכיוון שגם אני חשבתי שאין אחריות ואין לי למי לפנות.

ניסתי לפנות לחניות בארץ אך הן טענו שהם נותנים אחריות רק למי שרכש מהן (ובצדק). ואילו הייתי קונה אצלם את החכה עלות החלפת החלק היתה כ300 שקלים נוספים.


נכנסתי לאתר של חברת majorcraft וחיפשתי שם מידע לגבי אחריות היצרן וגילתי – שנה ראשונה האחריות היא מלאה על המוצר ללא תוספת תשלום.


פניתי מיד אל המוכר שלי בהודעה, הסברתי מה קרה וצירפתי תמונות של החכה ותעודת האחריות שמצורפת למוצר.
תוך מס' ימים המוכר הזמין לביתי משלוח מחברת Fedex על חשבונו שאסף את החכה אליו חזרה ליפן.


החכה הגיעה אל המוכר והוא שלח אותה לבדיקה אצל היצרן.


לאחר כחודשיים המשלוח יצא חזרה מיפן אליי עם החכה המתוקנת. גם כן על חשבון המוכר!

החכה הגיעה וכשפתחתי גילתי שהחליפו את החכה כולה ולא רק את החלק שנשבר – חכה חדשה לגמרי!
התהליל אומנם לקח זמן ודרך סבלנות אך לא עלה לי ולא שקל אחד!


לכן החוויה האישית שלי מתיקון חכה מחו"ל היא בסה"כ טובה ומספקת כך שלא אחשוש שוב להזמין.

?אז מה עושים

אז איך הדברים עובדים ע"פ שלבים:

  1. בדיקה האם המוצר באחריות
  2. פניה למוכר.
  3. ‏משלוח מהארץ חזרה לחו"ל – המוכר ישלח לכם למייל את ה"לייבל" של פדקס. תצתרכו להדפיס אותו, לארוז את החבילה בעצמכם (להצתייד בקרטון מתאים ופצפצים לפניי) ולצרף את ה"לייבל" מחוץ לאריזה שיהיה נגיש לשליח.
  4. ‏לחכות בסבלנות עד שהחכה תחזור אליכם!

ישנם מס' טיפים שהייתי רוצה לתת למזמינים חכה או מתקנים בחול:

  1. לנסות ליצור קשר לפני קניית המוצר עם המוכר/חנות ולשאול האם הם מעניקים שירות כמו שתיארתי או דומה לו.
  2. ‏לבדוק תמיד מה הזכיות שלכם והאחריות המגיעה לכם מהיצרן.
  3. ‏המון סבלנות – לא להציף את המוכר בהודעות. התהליך לוקח זמן והם לא אוהבים שמשגעים אותם.
  4. ‏אם רכשתם דרך Ebay אז לבקש דרך התקשרות אחרת (מייל למשל). ההודעות של Ebay לא נוחות ולפעמים לא נמסרות כמו שצריך.

בהצלחה ומקווה שלא תזדקקו למדריך הזה!

תודה ענקית לבר אלרום על המדריך המעולה הזה.
Israel Fishing הבית של הדייגים בישראל.